Happy together - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Dave en Darlene Albers/van Lier - WaarBenJij.nu Happy together - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Dave en Darlene Albers/van Lier - WaarBenJij.nu

Happy together

Door: D & D

Blijf op de hoogte en volg Dave en Darlene

19 Maart 2015 | Indonesië, Lovina

Donderdag 12 maart om 12:00 uur was het dan eindelijk zo ver!
Na een lange vlucht van bijna 16 uur(incl. pitstop in Kuala Lumpur) kwam ik uitgeteld aan op Bali. Hoewel de enorme Airbus van alle gemakken was voorzien, was ik de lange zit toch wel beu. Misschien kwam dat omdat er aan het einde van die vlucht misschien wel iets heel moois op mij stond te wachten. Vlot probeerde ik dan ook de douane te passeren, echter werkte deze niet bepaald mee. Na het geheel binnenstebuiten keren van mijn koffer, kon ik om 13:30 uur lokale tijd eindelijke het vliegveld verlaten. Eenmaal buiten aangekomen viel mijn blik meteen op dat ozo mooie meisje, die zich tussen al die 100e Balinezen toch nog naar de eerste rij had weten te wringen. Nu kan eindelijk die wereldreis beginnen waar wij samen zolang op hebben gewacht!

De eerste indruk van Bali is, ondanks de vele verhalen, foto’s en video’s van familie van Lier toch heel anders dan ik had verwacht. Ik denk nu zelf ook dat het heel moeilijk is om de situatie/ sfeer hier te beschrijven. Het eiland heeft een prachtige natuur met hele vriendelijke mensen. Iedereen is bereid om een praatje met je aan te gaan. Echter is het verkeer hier heel erg hectisch, je wordt aan alle kanten voorbij geraasd en verkeersregels hebben hier dan ook geen functie. Een vrachtwagen die op jou weghelft op je afkomt gestormd schijnt volgens Darlene naar verloop van tijd “te wennen”. Die het scooter rijden hier aardig onder de knie heeft gekregen.

De eerste dag op Bali zijn we afgezet door Putu bij het huisje waar we verblijven als we niet in villa Pelangi kunnen. We zijn toen lekker uit wezen eten om vervolgens vroeg te gaan slapen tussen de chichaks, die niet Daves beste vrienden blijken te zijn. Hij schrikt van ze en vroeg zich dan ook af waarom we die niet dood maken, hilarisch. Nu hij weet dat ze de muggen opeten en heeft hij vrede met hun bestaan.
De volgende dag zijn we gaan scooteren naar villa Pelangi, we konden lekker 2 daagjes daar verblijven. Tijdens de scooter rit van +/- 25 minuten is Dave behoorlijk verbrand in zijn nek, de gevolgen zijn nog te zien (en voelen). Die avond moesten we onze spullen ophalen in Lovina en onderweg begon het al wat te druppelen. Toen zijn we maar een pizza gaan eten, daar zittende kwam het echt met bakken uit de lucht. Het onweerde dan ook niet normaal hard, wat tevens iedere avond zo is, maar nu was het erg dichtbij. Op een gegeven moment hoorde we zo’n harde knal dat het hele restaurant opsprong en met de handen op de oren zat. Waarop sommige gasten ook besloten om naar huis te gaan (ja, zo heftig). Wij hebben mooi genoten van moedernatuur, aangezien wij nog op de scooter moesten om terug te komen naar de villa. Op een gegeven moment hebben we toch maar besloten om te gaan, aangezien het niet meer op leek te houden. Foto’s zullen volgen, echt waar, we liepen met tot onze enkels in het water op straat. Lekker de slippers in de buddy van de scooter en op blote voetjes verder pootjebaden.
Afgelopen maandag zijn wij naar stage van Darlene geweest. Het is een kleine school met erg kleine klaslokalen, druk druk, maar gezellig. Het was erg leuk en interessant om met een lokale Indonesische school in contact te komen en mee te mogen kijken. Tijdens deze dag was een spelling bee wedstrijd georganiseerd waarbij de kinderen Engelse woorden moesten spellen, waar uiteindelijk een winnaar uit zou komen.
Ze waren bij Little Sunshine maar al te blij dat Dave mee was om foto’s te maken. De volgende dag ben ik, Darlene, met de kleine kindjes van stage naar het strand geweest en heeft Dave lekker uitgeslapen.

Overmorgen is het hier Nyepi en moeten wij binnen blijven, dan kunnen we mooi even aan de verslagen van stage werken.

De dag daarna gaan we lekker een paar dagen naar het westen, om te snorkelen op Menjangan Island. Waar we 3 dagen verblijven in Kinaara Resort & Spa, mocht je willen weten hoe dit prachtige verblijf er uit ziet (foto’s zullen, uiteraard verschijnen).

Daarnaast zijn wij er achtergekomen dat het hier goedkoper is om te gaan uit eten dan zelf eten te maken. Voor een avondmaal voor 2 met drinken betalen we in totaal maar liefst 4 euro! Zelf eten koken is voor dat geld absoluut niet te doen, aangezien vlees best wel duur is (voor Balinees doen). Dit is dan ook een uitgelezen mogelijk om iedere avond eens lekker buiten de deur de Indonesische keukens uit te gaan testen, omnomnom!

Sampai jumpa!
& Tot de volgende keer vanuit het zonnige Bali!

D&D

• 19 Maart 2015 - 14:43

Lenie:

Darlene en Dave, leuk om jullie te volgen. Geniet van Bali en van elkaar. Groetjes

• 19 Maart 2015 - 16:01

Bianca En Jan:

Leuk om jullie verslag te lezen have a Nice time

• 19 Maart 2015 - 16:22

Suus:

Lieve Darlene en Dave,

Wat super dat jullie weer samen zijn en jullie gezamelijke avontuur nu kan beginnen. Het verslag was weer een genot om te lezen. Heerlijk jullie humoristische manier van schrijven. We hopen dat jullie een geweldige tijd hebben samen en wachten weer met smacht op kullie volgende verslag. Heel veel plezier saampjes!! Liefs andrew, suus, sharon, maarten en tom

• 19 Maart 2015 - 17:13

Sandra :

Wat mooi geschreven. Geniet ervan samen!
    Groetjes Pascal en Sandra

• 19 Maart 2015 - 17:50

Irma:

Wat ontzettend fijn dat jullie weer samen zijn en gewelgig om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Neem alles goed in jullie op deze ervaring samen vergeten jullie nooit meer en het is nog niet het einde van jullie reis en avontuur.
    Geniet ervan of het nu regent of dat de zon schijnt.
    Het maakt niet uit deze ervaring zal jullie leven zoveel rijker maken gevoelsmatig gezien.
    Heeeel veeel plezier nog met zn tweetjes.
    Dikke knuffel van mij.

• 20 Maart 2015 - 10:47

Maria Van Lier:

hai Dave en Darlene,
    Weer super geschreven darlene, en van jou Dave had ik nog niets gezien maar je doet niet onder voor Darlene. Ik ben blij dat jullie het naar de zin hebben dan hebben wij het hier op het thuis ftont ook.
    Groetjes mam en schoonma.

• 21 Maart 2015 - 19:11

Nell Albers:

Hoi Darlene en Dave.

Mooi verhaal, er zullen er denk ik nog vele volgen, fijn dat jullie samen genieten en dat blijft nog wel even zo, nog een hele fijne tijd samen.

Groetjes mam / schoonmam

• 22 Maart 2015 - 08:57

Kees En Tonnie:

Hoi Dave en Darlene,
    Ik hoorde van Ard van jullie blog. Ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie verhalen.
    Leuk om te lezen, herkenbaar.
    Maar dat gaat vast een mooie tijd worden. Geniet ervan samen.
    Tot het volgende deel, oke. Ik volg jullie graag.
    Groetjes uit Rijkevoort....

• 27 Maart 2015 - 14:23

JACQUELINE DRIESSEN:

Hallo Dave en Darlene,

Wat een mooie verhalen om te lezen en de foto,s ziet er super uit.
    Fijn dat jullie weer samen zijn en geniet er samen vooral van ,die ervaring nemen ze jullie niet meer af.
    Heel veel plezier voor de komende periode en wij blijven jullie volgen.
    Liefs van uit Milsbeek.....

• 27 Maart 2015 - 22:11

Joke Jans:

Hoi saampjes geweldig zo als jullie daar verblijven en het er zo naar jullie zin hebben geniet ervan en pas goed op jullie zelf en een fijne stage maak er wat moois van groetjes van ons

• 28 Maart 2015 - 19:30

en veel plezier saampjes

groetjes uit siebengewald

• 31 Maart 2015 - 22:27

Noud Albers:

Wat leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. Maar ja wat wil je ook met zo,n mooi weer en fijn strand
    dan is hier maar behelpen. Steek er beiden veel van op want als het leuk is vliegt de tijd. Wij volgen jullie van uit het winderige en natte Wilbertoord. Groetjes en veel plezier samen Noud en Maria.

• 01 April 2015 - 18:18

Annemie Holtmeulen:

Hoi Dave en Darlene,
    Gisteren Nell en Paul een fijne vakantie gewenst en veel nieuws over jullie gehoord.
    Vandaag jullie blogs gelezen en je krijgt er ook al een vakantiegevoel van en zeker bij het bekijken van de foto's.
    Wat fijn te lezen en te zien dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben!
    Geniet met volle teugen van het mooie Bali en Darlene succes met je stage.
    Blijf vooral verhalen schrijven dan is er voor ons hier ook een beetje zonneschijn.
    Groetjes vanuit een nat, winderig en koud Rijkevoort.
    Jan en Annemie Holtmeulen.

• 08 April 2015 - 20:10

Gerda:

Hoi Dave en Darlene.
    Wat een verhalen allemaal, heb hier even de tijd voor genomen om alles even te lezen, en mooie foto's erbij.
    Nou ik denk dat jullie met z'n tweeen.(nu even met meerdere ) de tijd wel vol krijgen.
    Geniet ervan en blijf de mooie verhalen schrijven over jullie bezigheden in Bali.
    Wij blijven jullie volgen, groetjes aan iedereen.

Gr Ger en Gerda.

• 12 April 2015 - 18:36

Mart Albers:

Hallo vakantiegangers.
    Hoe gaat het daar?
    Allemaal al een mooi kleurtje, dat zal zeker wel.
    Mooie foto's Nell, we zullen er nog wel meer zien als jullie weer
    thuis zijn.
    Jullie hebben al veel gezien en gedaan zeker, we horen het wel.
    Hier alles oke.
    Heel veel groetjes Mart en Maria

• 24 April 2015 - 21:34

Nell:

Hoi Dave en Darlene.

Onze vakantie zit er al een weekje op, maar wat hebben we genoten op dat prachtige Bali, de prachtige natuur, maar ook de cultuur, een wereld van verschil met arm en rijk.
    We hebben samen met Maria en Willy, Berny, Wendy Paul en ik, helaas kon onze Bart niet mee, veel gezien en gedaan. s'Nacht om 4.00 uur een lava berg, de Mont Bartur beklimmen, soms op handen en voeten, om de zonsopkomst te zien geweldig, aapjes die je brood lenen en op je schouder plaats nemen, het snorkelen geweldig iets om nooit meer te vergeten, de watervallen, het raften, de mooie stadjes en niet te vergeten het overheerlijke eten wat ons dagelijks werd opgediend en met veel liefde bereid door Juni en Ayu, super.
    Alles was super goed geregeld, ik voelde me soms net een koningin.
    Dit was een reis om nooit te vergeten, toppie,
    Dave en Darlene nog veel plezier op Bali en in juni op naar Australië,

n Dikke kus en knuffel van ons uit rijkevoort Pap en Mam

• 12 Mei 2015 - 22:05

Maria Albers:

Hallo Dave en Darlene.
    Hoe gaat het met jullie, we hebben al zo veel foto's gezien van de reis naar Bali van
    Papa en Mama en Wendy, heel mooi.
    We hoorden dat je heel ziek bent geweest Dave, dat is minder.
    Hoe gaat het met je liefje is ze al bijna klaar met haar stage.
    Binnen kort gaan jullie naar Australie, weer een nieuw avontuur.
    Hier is alles oké.
    Geniet samen nog veel op Bali en tot de volgende keer.
    Dikke kus,
    Groetjes Mart en Maria